Anime Gathering
Gostaria de reagir a esta mensagem? Crie uma conta em poucos cliques ou inicie sessão para continuar.

Melonpan

+2
Shing
Raichu
6 participantes

Ir para baixo

Melonpan Empty Melonpan

Mensagem por Raichu Qui Fev 16, 2012 10:23 pm

Melonpan
Melonpan 800px-Melonpan
Melonpan (メロンパン meronpan?), also known as Melon pan, Melon buns or Melon bread, are sweet bakery products from Japan, but also popular in Taiwan and China. They are made from an enriched dough covered in a thin layer of crisp cookie dough. Their appearance resembles a melon, such as a rock melon (cantaloupe). They are not traditionally melon flavored,[1] but in recent times it has become popular for manufacturers to add melon to melon bread. Variations exist, including some with a few chocolate chips between the cookie layer and the enriched dough layer, and non-melon versions flavored with caramel, maple syrup, chocolate, or other flavors, sometimes with syrup, whipped or flavored cream, or custard as a filling. In the case of such variations, the name may drop the word "melon" ("maple pan") or may keep it despite the lack of melon flavor ("chocolate melon pan").
The name has a bilingual etymology, since melon is a loan word from English, while pan[2] is from the Portuguese word for bread.
In parts of the Kinki, Chuugoku, and Shikoku regions a variation with a radiating line pattern is called "sunrise", and many residents of these regions call even the cross-hatched melon pan "sunrise".[3]
Melonpan and pineapple bun from Hong Kong are very similar. By comparison the Japanese style is lighter in weight and taste, slightly dryer and has a firmer outer layer (including top cookie crust) which resists to flaking unlike its Hong Kong counterpart which should be treated with care as the top cookie crust tends to flake easily. The Hong Kong version is also more moist and is generally soft on the outside and inside and has a stronger butter flavour.

Quem é que não conheçe o famoso Melonpan? Ou como nós tugas chamamos: meronpan? Um bolo/biscoito/bolacha bastante famoso pelo Japão, China e Tailândia. Um bolo à base de sumo de melão se bem que há sítios que usam abacaxi e ananás. Não sei como seria o sabor mas estou desejoso por provar uns xD

Aqui ficam algumas referencias do melonpan/meronpan no mundo do anime:
- In the popular Japanese children's anime Soreike! Anpanman, Anpanman has a sidekick named Melonpanna who is a heroine with a melon bread bun for a head.

- The Japanese game show Hey! Spring of Trivia hands out an award labeled The Golden Brain to the most interesting piece of trivia presented. The award is a small brain figurine on a pedestal; doors on the trophy open out to reveal melon bread that accompanies the prize.

- In the Japanese manga and anime Yakitate!! Japan, newcomers to the bread chain Pantasia participate in a melonpan competition. It is explained that melonpan has a flaw: the cookie dough and the bread bake at different rates, and because of this the cookie dough covering is almost always underbaked so that the bread inside will not burn.

- In Treasure's video game Gunstar Heroes and its sequel, Gunstar Super Heroes, one of the bosses is inexplicably named "Melon Bread" despite appearing as a giant, disembodied face.

- In Azumanga Daioh, Osaka seems to prefer melon bread over other types of bread.

- In DearS, Ren, one of the main characters, has an appetite that consists of nothing but melon bread, and many other Dears have a love of melon bread. Miu and Nya are examples, implied by Miu's love of an awful dish made of boiled melon bread, and Nya's inability to remember, much less do, her job after eating melonpan.

- In Shakugan no Shana, Shana, the female lead, is especially fond of melon bread.
Raichu
Raichu
Uber
Uber

Mensagens : 128
Score : 154

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Shing Qui Mar 01, 2012 11:58 pm

*baba-se toda*
Já provei no Castella do Paulo, no Terreiro do Paço, um simples e um de chocolate e são TÃO BONS! Um deles ainda tinha uma semente de melão lá dentro, fiquei tão feliz (ao menos sei que foi feito com melão e não com corantes e coisas assim)!
Shing
Shing

Mensagens : 36
Score : 28

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Raichu Sex Mar 02, 2012 12:04 am

Shing escreveu:*baba-se toda*
Já provei no Castella do Paulo, no Terreiro do Paço, um simples e um de chocolate e são TÃO BONS! Um deles ainda tinha uma semente de melão lá dentro, fiquei tão feliz (ao menos sei que foi feito com melão e não com corantes e coisas assim)!
Eu também mas normalmente o Melonpan é maior como se fosse um pão. Mas ao mesmo tempo é um doce. O que é muito bom. E os do Castella do Paulo são mais pequenos.
Raichu
Raichu
Uber
Uber

Mensagens : 128
Score : 154

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Nyanko Yue Sex Mar 02, 2012 2:16 am

LOL, estou a sentir-me tão ignorante, nunca ouvi falar disto D:
Nyanko Yue
Nyanko Yue

Mensagens : 127
Score : 85

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Raichu Sex Mar 02, 2012 10:39 am

Nyanko Yue escreveu:LOL, estou a sentir-me tão ignorante, nunca ouvi falar disto D:
YOU WHAT?! D: Temos que organizar um meet com os peeps para depois ires lá comer xD
É bom, é doce mas não cabe na cova de um dente para mim xD (Isto falando dos Melonpans do Castella do Paulo)
Raichu
Raichu
Uber
Uber

Mensagens : 128
Score : 154

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por OmegaMarcus Sex Mar 02, 2012 9:01 pm

Se pagares vou XD Eish não sabias Moon Kitten? Tu que és bué japanese cenas. Até eu sabia e não sei quase nada sobre o Japão.
OmegaMarcus
OmegaMarcus

Mensagens : 121
Score : 122

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Nyanko Yue Sex Mar 02, 2012 10:39 pm

LOOOOOOOOOOOOOOL, se fizerem um meet do género estou interessada! x3 Quanto custa uma coisinha dessas cá em Portugal?
Nyanko Yue
Nyanko Yue

Mensagens : 127
Score : 85

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Raichu Sáb Mar 03, 2012 12:33 am

OmegaMarcus escreveu:Se pagares vou XD Eish não sabias Moon Kitten? Tu que és bué japanese cenas. Até eu sabia e não sei quase nada sobre o Japão.
Por mim é na boa, bro! xD A ver se combina-se isso e fala-se melhor. Eu agora não sei bem os preços mas a Diana sabe melhor que eu xD
Raichu
Raichu
Uber
Uber

Mensagens : 128
Score : 154

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Nyanko Yue Sáb Mar 03, 2012 8:37 pm

Vamos chamar a Diana p'áqui *o*
Nyanko Yue
Nyanko Yue

Mensagens : 127
Score : 85

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Diana-Chan Sáb Mar 03, 2012 10:19 pm

...oh hi e_e
First, meronpan (L) meronpan, chocopan e kurimupan no Castella = nham *w*
Second = os preços variam entre os 0,90 e os 1,20€, mais coisa menos coisa ^^
Diana-Chan
Diana-Chan
Admin

Mensagens : 29
Score : 9

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Nyanko Yue Dom Mar 04, 2012 12:33 am

Uuuuuhhh, nice, e que tamanho têm, mais ou menos? Very Happy
Nyanko Yue
Nyanko Yue

Mensagens : 127
Score : 85

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Diana-Chan Dom Mar 04, 2012 10:00 pm

Estás a ver um prato maior que um pires e mais pequeno que um prato normal? Pronto... kinda isso xD mais pequeno que a tua mão aberta, digamos ^^"
Diana-Chan
Diana-Chan
Admin

Mensagens : 29
Score : 9

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Nyanko Yue Seg Mar 05, 2012 11:52 pm

Ah, então ainda é grandinho! :O
Nyanko Yue
Nyanko Yue

Mensagens : 127
Score : 85

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por DC_Kitsu Sáb Mar 10, 2012 6:07 pm

Tudo o que sei é que isso é bom. Apetece-me agora e não tenho...
DC_Kitsu
DC_Kitsu

Mensagens : 15
Score : 10

Ir para o topo Ir para baixo

Melonpan Empty Re: Melonpan

Mensagem por Conteúdo patrocinado


Conteúdo patrocinado


Ir para o topo Ir para baixo

Ir para o topo


 
Permissões neste sub-fórum
Não podes responder a tópicos